Hei! har laget reklamekampanjen for Den store sjekkedagen, som skulle øke nordmenns interesse for hjertehelse. Og stikke seg i fingeren.

Vita hjertego’ er for andre år på rad initiativtaker til Den store sjekkedagen. Kampanjen skal gjøre nordmenn bevisst sitt eget kolesterolnivå, og derfor har det vært gratis å få sjekket kolesterolet sitt i alle landets Boots apotek i kampanjeperioden.

Reklamebyrået Hei! har utviklet logo, kampanjenavn, radioreklame, utendørs, nettkampanje og annonser. Årets reklamekampanje fokuserte på at hjertet faktisk ikke sier fra hvis man har høyt kolesterol.

– Det viktigste med denne kampanjen, er at folk skal bli interessert i hjertehelse og sitt eget kolesterolnivå, forteller marketingsjef for Vita hjertego’ Marianne Krog Sand.

I fjor kom 22 000 nordmenn for å få et stikk i fingeren og få vite sitt kolesterolnivå. I år var det over 25 000!

Det er Vita hjertego’ som har tatt initiativ til kampanjen, men har fått med seg Nasjonalforeningen for folkehelsen, Boots apotek, Grete Roede og Elixia som samarbeidspartnere.

Se annonse her:

Hør radioreklamen her:
[mp3j track=»Sjekkedagen@Radio_Sjekkedagen_01_49.mp3 »  flip=»y»]

Bak kampanjen står:

Produktsjef, Vita hjertego’: Ina Christin Ravnanger/Ingerid U. Axelsen
Marketingsjef, Vita hjertego’: Marianne Krog Sand
Konsulent, Hei!: Per Bremer
AD, Hei!: Nico Wahl
Tekstforfatter, Hei!: Arne Schau-Knudsen
Macdesigner, Hei!: Silje Feiring
Prosjektleder, Hei!: Lene Iversen
Radioprodusent, Både Og: Kyrre Holm Johannesen