I løpet av kampanjens tre første uker har over 72 000 brukere tatt ”hundetesten” på detnye.no/jentegreie

Det Nye har gjennomgått en total makeover og fått en helt ny profil, både visuelt og redaksjonelt. For å øke oppmerksomheten rundt dette engasjerte de Hei! som utviklet det nye kommunikasjonskonseptet ”En jentegreie”.

Den første kampanjen under den nye payoffen tar utgangspunkt i en nettside hvor jenter endelig kan få svar på noe de fleste lurer på fra tid til annen: Hva slags type er jeg egentlig sammen med. Er han en puddel? Pitbull? Eller kanskje en Golden Retriever?

Kampanjesiden støttes av bannerannonser og annonser i Hjemmet Mortensens blader. Nettsiden ble lansert fredag 15. mars og har hatt veldig mange besøk. Tall fra mediebyrået viser at over 72 000 brukere gjennomførte testen på detnye.no/jentegreie i løpet av kampanjens tre første uker!

Teamet i Hei! har vært AD Nico Wahl, tekstforfatter Thomas Mittun-Kjos, macdesigner Hilde Brækken Lien, prosjektleder Ann-Christin Eikebø og rådgiver Simen Hanssen. Nettsiden er produsert av Jimmy Royal ved designer Anders Aakre, flasherene Snorre Berge og Håvard Stranden og prosjektleder Ida Johnsen. Ansvarlig hos kunde var Ingunn Sandnes. Fotograf var Glenn Røkeberg. Retusj ved Fotofinish.