– Oppgaven var å vise hvor godt det smaker når man lager sin egen aioli, og hvor enkelt det er med denne nyheten. Men et slikt budskap må man pakke inn på en underholdende måte. Vi forteller en historie om en fyr som drar på litt for å imponere en jente på fest. Det håper vi mange kjenner seg igjen i, sier AD Nico Wahl og tekstforfatter Arne Schau-Knudsen.

– Idéen er veldig filmatisk, den inneholder en historie med dramatikk, varme og klassiske ”mester trener lærling”-elementer. Og da er det veldig bra å ha Morten Tyldum på regi.

– Dette er et produkt som gjør det enkelt for alle å lage tilbehør som aioli, potetsalat og tzatziki. Vi lanserer produktserien fordi vi vet at det allerede er 19 % av majonesforbruket som går til matlaging. Og også fordi semi-convinience er en sterkt økende trend, sier produktsjef Stein Ivar Leidland i Mills.

– Målgruppen er folk mellom 20 og 35 år, som gjerne vil imponere med maten de lager – men ikke vet helt hvordan de gjør det. Det færreste vet hvordan man faktisk lager aioli, det er en litt komplisert prosess. Med Mills Lag Din Egen er det veldig enkelt, samtidig som man kan si at man har laget det selv, sier en fornøyd markedssjef, Ronny Engebretsen.

Hei! har utviklet konseptet ”Starten på noe godt”, reklamefilm og nettkampanje. Se film her ->

De som står bak er:

Markedssjef, Mills: Ronny Engebretsen
Produktsjef, Mills: Stein Ivar Leidland
Konsulent, Hei: Per Bremer
AD, Hei: Nico Wahl
Tekstforfatter, Hei: Arne Schau-Knudsen
Prosjektleder, Hei: Lene Iversen
Regissør, Einar Film: Morten Tyldum
Produsent, Einar Film: Aksel Jermstad
Musikk: Indianarane