Hei! og Mills lanserer annonser med nostalgisk strek og sommerlåt med produktplassering. Kampanjen skal knytte Mills majones enda sterkere til den norske sommeren.

– Oppgaven var å forsterke følelsen av at Mills majones og den perfekte sommerdagen hører sammen. Vi hadde også et ønske om å vekke nostalgiske assosiasjoner til merket, og dette føler vi Hei! reklamebyrå har lykkes med på en veldig god måte, sier Pål Strutz, produktsjef for Mills majones.

Nostalgisk sommerfølelse, moderne budskap

– Vi har laget en annonsekampanje som presenterer den nostalgiske, gode sommerfølelsen. Men annonsene er ikke helt uten brodd: Budskapet er at man ikke må la de nye mediene komme i veien for opplevelsen, men heller nyte sommeren som før i tida, sier AD Nico Wahl og tekstforfatter Arne Schau-Knudsen.

Vi brukte en svensk illustratør som virkelig mestrer den nostalgiske ukebladstreken fra 50-tallet.

Sommerlåt på radio og Se & Hør-CD

– I tillegg har vi laget en sommerlåt med produktplassering. Låta og teksten handler om å nyte sommeren, og Mills majones flettes naturlig inn i refrenget. Med låta som utgangspunkt, har vi laget en radiokampanje med tre spotter. Alle radiospottene avsluttes med en litt annerledes voice-over, som kler stemningen og radiomediet, forteller Nico og Arne.

Hei! har også fått låta inn på Se & Hørs sommer-CD, og den er lagt ut på Spotify, Wimp og iTunes.

Se de to andre annonsene under, hør radioreklamene her:

Dobbeltsidig annonse med båtmotiv.

Dobbeltsidig annonse med båtmotiv.

 

Dobbeltsidig annonse med solnedgangmotiv.

Dobbeltsidig annonse med solnedgangmotiv.