Reklamefilm er dyrt, dyrt å lage, dyrt å vise, ja stort sett dyrt. Men, ingenting, absolutt ingenting kan måle seg med en godt fortalt historie basert på en genuin innsikt i hva mennesker er opptatt av. En reklamefilm kan, som en god film, spille på våre følelser som ingen andre medium. Levende bilder og lyd fanger vår oppmerksomhet mer enn noe annet medium. Utfordringen er bare hva vi vil ha oppmerksomhet til, det er det verdt å bruke tid på.

Men gjort riktig, er vår erfaring at ingen andre verktøy vi har i reklameverktøy skrinet vårt, klarer å flytte folks holdninger og oppfatninger raskere og mer kraftfullt enn en god reklamefilm. Når vi har funnet den ene tingen ( ja, det er sånn at du stort sett bare klarer å si en ting i løpet av 30 sekunder) som mennesker synes er interessant og ikke minst relevant, da har vi fått en mental isbryter inn igjennom de 10.000 andre reklamebudskapene et gjennomsnittsmenneske bombarderes med i løpet av en vanlig dag.